Notizen zu kulturellen Bespaßungen der Neuzeit von
Christian Heller a.k.a. plomlompom.
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Nachdem sich das prachtvolle Nonsenskonzept eines werdenden Actionfilmes über Samuel L. Jackson vs. “Snakes on a Plane” im englischsprachigen Internet diesjahr zu einem atemberaubenden Mega-Meme gemausert hatte, hofften die Produzenten desselben auch auf einen Mega-Erfolg an den Kassen. Dennoch performte der Film nur mittelmäßig. Seth Godin diagnostiziert daraus banal “a difference between infamy (or celebrity) and the consumer’s desire to buy.”
Viel interessanter ist der Slashdot-Diskussionsthread “Snakes on The Net Fail To Put Butts in the Seats”: Hat sich “Snakes on a Plane” ins Abseits geritten durch Transformation in ein derart selbstnährendes Internet-Mem, dass bei all dem prachtvollen, Hype-generierten Netzcommunity-Content das Hollywood-Endprodukt selbst gar nicht mehr von Relevanz ist? sielwolf (von kulturkrieg) schreibt:
And the online community ran with it. It made jokes, it made photoshop, comic strips, stupid video, fake trailers, Photoshop Phridays, crap songs. [...] In the end 99% of all original content related to Snakes on a Plane was generated outside the official film itself. [...] It just took four little words and an idea that everyone could appreciate the straight-faced stupidity of.
Because of this, the actual frames of the movie are sort of irrelevant. After six months of run up, it was just another signal against the whole span of content out there. And to be honest, it wasn’t even as creative or funny as a lot of that anonymous posters came up with.
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